יום שישי, 11 ביולי 2014

רומניה - יום 11 - החוק השני של ניוטון (טרק ה- Fagaras)

טרק ה- Fagaras- היום החמישי

כזכור, נגמרו לנו המים בערב שלפני ולכן אכלנו ארוחת בוקר מפירות יבשים שחילק הבחור מהמרתון, נתנו מבט אחרון להפסגה שבה ביקרנו אתמול והתחלנו בירידה מהרכס. ירידה חדה ,ארוכה ומידרדרת, כמו כל הירידות בטרק הזה.

בסוף הירידה החדה חיכה לנו נחל קטן וכתוצאה מכך קפה. מכאן היו לנו כמה שעות הליכה לאורך הנחל בדרך נוחה שעוברת ברובה ביער. בדרך ראינו עוד refugee, שונה בעיצובו מכל מה שראינו עד עכשיו. בדרך נקעתי את הקרסול ונאלצי לחבוש אותו כדי להמשיך להתקדם.

לבסוף הגענו לאזור כפרי עם וילות יוקרתיות, כנראה בתי קיץ של אנשים כי רובן נראו ריקות.

על אחד הספסלים בכפר ישב לו זקן חמוד, ואכל בייגלה. שאלנו אותו כמה זמן יש לנו עוד ללכת עד לעיירה victoria. הוא הציע שנחכה עד שיסיים את הבייגלה ואז ייקח אותנו לשם. נכנסו ל- dacia עתיקה והתחלנו בנסיעה איטית כאשר בירידות הזקן מדומם את המנוע ונותן לכח הכבידה לעשות את שלו. הוא הוריד אותנו בתחנה המרכזית. אמרנו לו יפה תודה והוספנו סכום סמלי. ככה נהוג.

התכנון היה לקחת אוטובוס לעיירה סמוכה, יותר גדולה במעט אבל שני חבר,ה מקומיים שישבו בתחנה אמרו שאין יותר רכבת ועדיף לנו לעשות את כל הדרך ל-brasov באוטובוס.
הנסיעה הייתה די ארוכה מה שנתן לאדבין זמן לתחקר את המקומיים על מקומות בילוי ואוכל ב- brasov.
בדרך האוטובוס עושה עצירת ביניים בעיר Fagaras הקרויה על שם הרכס. או הפוך.

ב- brasov לקחנו מונית להוסטל שהומלץ לנו ע"י אחד המקומיים. על כל מונית ברומניה רשום על הדלת את המחיר לק"מ. מרסדס יקר פי שניים מדאצ'ה. להוסטל קראו casa jacob וזה לא בדיוק הוסטל אלא יותר בית מלון קטן. תמורת 150 lei קיבלנו חדר עם 3 מיטות ומקלחת.

גם כאן ב- brasov לא מצאנו מכבסה.
השארנו את התיקים והלכנו לאכול במקום שאדבין שמע מההחבר'ה באוטובוס. הזמנו בירות, מנות פתיחה, עיקריות ועוד מלא דברים ויצאנו ב"נזק" של 31 lei בלבד לכל אחד.
לא רחוק משם, גילינו שיש את הגרסה הרומנית ל oktoberfest. מלא בירה, הופעות חיות והכל במחירי רצפה. היינו די עייפים מהטרק אז אחרי סיבוב קצר הוחלט לחזור מחר ולהשתכר :)

כמה שכבר הפך מנהג בכל טיול, עברנו ליד הפגנה של תושבים. הפעם הם הפגינו נגד מכירה או חפירה במערות מלח או משהו בסגנון.