יום שלישי, 17 בספטמבר 2013

רומניה - יום 2 - 20 ק"מ בחצי יום (טרק ה- Retezat)

טרק ה- Retezat - היום הראשון
היום השני מתחיל בעצם מהערב של הראשון.
כמה דקות אחרי שהגענו לתחנת הרכבת gara de nord הרכבת שלנו הגיעה לרציף. ה- gara היא לא פחות מענקית וכוללת 14 רציפים!

לרכבת לילה זו הזמנו כרטיסים מראש באינטרנט. גם יותר זול וגם מבטיח מיטות. ב"חדר" יש 6 מיטות ב-3 קומות. טיפסתי למיטה הכי גבוהה ומיד נרדמתי בזמן שאדבין ואדריאן עסקו בשטויות כמו לצחצח שיניים. למרות שהרכבות נורא ישנות מותקנים שם שירותים כימיים אז לא נועלים אותם בתחנות, כמו שהייתי רגיל מהילדות.

אחרי כ-5 שעות נסיעה הגענו לעירה שכוחת אל בה היה לנו שעתיים עד לרכבת הבאה. בזמן הזה חילקנו את הציוד והאוכל בינינו וסידרנו את התיקים לטיול. התיק של אדריאן נראה מפוצץ בעקום בצורה לא סבירה. תקלות סידור חמורות.
אחרי עוד כשעה, ברכבת של פשוטי העם הפעם, הגענו למקום ממנו יש גישה לטרק - ohaba. כלב רחוב(אין תחנת רכבת בלי כלב) קיבל את פנינו.
הכנו ארוחת בוקר זריזה כבר שם בתחנה והתחלנו בהליכה.

ההליכה עד תחילת הטרק עצמו היא על כביש סלול בין כפרים יחסית מודרניים, אז הלכנו עם יד מורמת בתקווה לטרמפ. ההשקעה השתלמה בדמות טרנזיט שעצרה לידנו. הם אמרו שיסיעו אותנו כמה ק"מ עד לכפר הבא אבל אחרי ששמעו שבאנו מישראל הרחוקה ובמיוחד שאחד מהם ביקר שם לא מזמן פרגנו לנו בעוד כמה ק"מ נוספים.
משם המשכנו עוד קצת על הכביש עד שהכביש הפך לדרך עפר. שם תפס אותנו רומני זקן וניסה לשכנע לישון אצלו בעזרת כל מיני פיתויים כמו "על האש" אבל סיכמנו שנדבר איתו בחזור והמשכנו הלאה עד ל cabana pietrele. בקתת אבנים ברומנית. למרות שהכל בנוי מעץ.

זה הזמן לעצור להסביר מה זה cabana ומה זה הטרק Retezat.
אז קבנה זה פשוט בבקתה ששם אנשים שבאו בלי אוהל יכולים להעביר לילה או שתיים תמורת תשלום לא ידוע ולאכול. בקיצור, כמו בנפאל.
Retezat הוא פארק לאומי. ולכן אי אפשר לישון שם איפה שבא לך. ולפי כל הרומנים שפגשנו בדרך, ממש מקפידים על זה. אז או שישנים בקבנה הזאת בכניסה או שישנים באוהל ליד אגם bucura, המקום היחיד שמותר להקים בו אוהלים ומשם עושים טיולי יום.

אז בזמן שאכלנו מרק ירקות ועוף שהזמנו בקבנה, ואורז שגוראן בישל החלטנו להעביר את הלילה באוהל ליד הקבנה כי עד האגם ספק אם נספיק להגיע ולשבור חוקים של המקום על היום הראשון לא רצינו.
תוך כדי אדבין ניסה לשכנע אותנו שבעצם היה לנו גם ככה יום מאוד פרודוקטיבי וטען שההלכנו\נסענו 20 ק"מ. אני מנגד טענתי שהוא שקרן :)

פתחנו אוהל והחלטנו על שנ"צ (השעה הייתה 6 בערב). השנ"צ הסתיים ב-6 בבוקר.