יום שבת, 2 בפברואר 2013

אנפורנה - יום 8 - שורש בגובה

מנאנג - לטדאר (Manang - Letdar)

כשיוצאים ממנאנג לכיוון הפאס יש בגדול שתי אופציות לעבור אותו:
  • ישנים ב Yak Kharka ואז ב- Thorong Phedi ומשם חוצים את הפאס.
  • ישנים ב Letdar ואז ב- High camp ומשם חוצים את הפאס.
מנאנג נמצאת בגובה 3540 מטר, יאק חארקה בגובה 4050 ולטדאר בגובה 4200.
למרות שלא מומלץ לישון בגובה שעולה ביותר מ-500 מטר ביחס ליום הקודם החלטנו ללכת עד ל Letdar כי תכננו אחרי זה לישון ב High Camp וגם כי היינו במנאנג 3 ימים במקום יומיים והרגשנו די בסדר עם הגובה.

מוקדם בבוקר יצאנו עם קבוצה די גדולה של אנשים לכיוון הפאס. מזג אוויר ונופים יפים ליוו אותנו לאורך כל הדרך.
בדרך יש בית בודד שבעלת הבית היא אנגליה שגרה בנפאל. עצרנו (כמו כולם) שם ל-muffins חם-חם מהתנור ו- seabuckthorn חם. מהגג רואים בבירור כמה מפסגות רכס ה- Annapurna.
תוך כדי שאנחנו נהנים מהנופים גם ציקי ודיקי בדיוק הגיעו למקום ובשלב הזה גילינו שציקי (או דיקי) נועל סנדלי שורש וגרביים. מסתבר שככה הוא עושה את כל המסלול. מעניין.

הגענו ראשונים ל- letdar ונכנסנו למקום הראשון מבין השניים. היו שם כמה תיירים מצרפת ואנגליה ובאו עם אוהלים וישנו על הדשא ליד המלון ורק אכלו שם.
לקחנו חדר בלי חשמל, ויתרנו על ה- cold bucket והלכנו לשחק קלפים בחדר אוכל.

התכנון היה שבכל יום נצא לטיול קצר בסוף יום, נעלה בגובה ואז נחזור לישון בגובה יותר נמוך. אז לקחנו את בקבוקי המים שהיו לנו והלכנו. איך שיצאנו התחיל לרדת גשם. מכיוון שהתנור לא עבד כי לא היה עצים חששנו שלא יהיה לנו איך לייבש את הבגדים והחלטנו לחזור. וטוב שכך כי התחיל לרדת כזה מבול בפשוט היינו נשטפים מההר.
ולכן לא נשאר לנו כלום חוץ מלשבת בחדר אוכל, לשחק קלפים ולאכול מרק שום אחד אחרי השני...