יום שני, 21 בינואר 2013

אנפורנה - יום 4 - חוכמת האוסטרים

דנקה - צ'אמה - דוקרי פוקרי (Danaqyu - Chame - Dhukur Pokhari)

רוב האנשים ביום הזה עושים יום יחסית קצר ועוצרים ב- chame. אנחנו החלטנו לאכול צהריים ב- chame ולהמשיך אחרי זה ל- bhratang.
לכן יצאנו ממש מוקדם בבוקר עם אור ראשון וגשם שוטף. בדרך chame עוברים ב- koto ולשם יש שני דרכים להגיע. גוראן, כמובן, התעקש ללכת בדרך הקשה שמצריכה טיפוס של כמה מאות מטרים על הבוקר. בגשם שוטף. מבול!!!
בגלל כל הקור והגשם עצרנו עצירת ביניים לתה, פעם ראשונה בטיול. ספוגים מגשם. ומאוכזבים. בעיקר כי מרוב גשם וערפל לא רואים את הנוף.



אחרי מנוחה קצרה אכן המשכנו ל- chame כאשר בדרך עוקפת אותנו שיירה של חמורים. על גשר תלוי.


הגענו בזמן לצהריים.
שם פגשנו זוג אוסטרים שלא הפסיקו לעשן. משיחה קצרה הבנו שלא מדובר על סיגריות :)

אחרי הארוחה המשכנו לכיוון היעד הסופי שלנו כאשר בדרך אנחנו נעזרים בהכוונה של המקומיים. חלק מהם מזהירים אותנו שבמקום שאליו אנחנו רוצים להגיע יש רק גסטהאוס אחד. משום מה זה לא מעלה שום "דגל אדום" אצלנו. וחבל.
כל bhratang בנוי משני בתים שרק באחד מהם יש גסטהאוס. שנראה כמו רפת במקרה הטוב, בעל הבית שלא מדבר מילה באנגלית ומחירים גבוהים להחריד.

אחרי התייעצות קלה וחטיף אנרגיה הוחלט להמשיך הלאה. וזאת ההחלטה הכי טובה שלנו בטיול עד כה.
הגענו ל- dhukur pokhari, ההליכה של 25 ק"מ ביום, ומצאנו שם גסטהאוס נחמד, חדש כולו עם בעל מקום נחמד, תנור בחדר אוכל, מים חמים, ושמיכות פוך חדשות.

אחרי מקלחת קצרה הלכנו לאכול וסוף-סוף לייבש את הדברים שלנו על התנור החם.
שם פגשנו שוב את אותו הזוג האוסטרי ואישה מגרמניה שעושה את המסלול בכיוון ההפוך. למה הפוך? כי היא טיילה עם קבוצה שאחת הנשים שם חלתה ולמרות כל הסיפורים על קליניקה מערבית ב manang כמעט מתה להם שם בדרך מדלקת ריאות. אז היא פחדה להמשיך וחזרה.
והאוסטרים? הבחור והבחורה שניהם רופאים בעתיד הקרוב, מסומים עד קצות האצבעות(ועל זה בפרק הבא). הוא עושה טראקים כבר שנים ובשבילה זאת פעם ראשונה. אחרי שהוא סיפר על כל המקומות שהיה בהם השאלה ההגיונית הייתה: "מתי אתה מטפס לאברסט"?
התשובה קצת הפתיעה...
-when are you doing the Everest?
-Never.
-Why???
-it is the ugliest place on the world. it is shit. it is full off shit! have you ever seen photos of the everest base camp? it is shit, a lot of SHIT, nothing but SHIT!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה