יום שבת, 19 בינואר 2013

אנפורנה - יום 2 - תמונת עתודאים

בולבולה - ג'אגאת

קמנו לפני הזריחה והתחלנו להתארגן. אדריאן חזר נסער לחדר וסיפר שבכיור יש זבוב בגודל כף היד. גוראן הלך לבדוק ואכן היה שם זבוב. בגודל כף יד של אדם בוגר! כל הניסיונות להעיף אותו לא צלחו עד שבאה אישה נפאלית ופשוט העיפה אותו עם היד.
אחרי תקרית הזבוב אכלנו צ'פאתי (שילוב בין פיתה ללאפה) עם חביתה, שתינו תה ויצאנו לדרך.
זהו היום האחרון עד מנאנג שלא היה בו גשם.
תוך כדי שאנחנו הולכים להנאתנו בקצב איטי ומצטלמים ליד כל מפל קטן (והיו הרבה) עקפו אותנו שתי בנות ישראליות, ישראלי מבוגר שטייל לבד, וגם אבא ובן (טיול לפני צבא).
הנופים יפים למרות שהפסגות כבר מכוסות בעננים.

אחרי טיפוס לא קל (היום הראשון של הטראק, אנחנו עוד לא בכושר, עוד לא יודעים מה זה באמת לא קל) מגיעים לנקודת ארוחת הצהריים, שם פוגשים את הישראלים שהזכרתי קודם.
גוראן עושה שיחה הביתה תמורת 150 רופי לדקה. לחברות הסלולאר הישראליות יש הרבה מה ללמוד מהנפאלים. יש שם קליטה בכל מקום, ובעיקר באמצע שומקום. הנפאלים הולכים להם בכפכפים ומקשקשים בטלפון באמצע שביל מתפתל בהרים כאילו הם באמצע בוגרשוב.

אחרי האוכל ממשיכים בדבוקה עם כולם ותוך כדי פוגשים שוב את ציקי ודיקי. ביקשנו מהאבא שיעשה לנו תמונה. תמונה שכונתה ע"י דיקי כ"תמונת עתודאים". אדריאן כינה אותו על כך בקללה רוסית אופיינית.
בהמשך הדרך מצאנו את הבנות ואת האבא והבן יחפים באמצע השביל ממששים אחד את השני. מסתבר שתקפו אותם עלוקות, מה שמאוד שימח את אחד הפורטרים שלהם שהתחיל להתגלגל מצחוק ולצעוק בעברית צחה: "עלוקה, עלוקה".

לקראת הערב התחיל לרדת גשם והפורטרים של הבנות רצו להישאר לישון בכפר אחד שהוא לפני ג'אגאת. אדבין היה ממש נגד וגם השכנועים של בעל הגסטהאוס לא עזרו אז התחלנו לטפס בגשם שוטף.
עצרנו במקום נחמד שהבטיח אינטרנט חינם - "היחיד בכפר" וקיבלנו 2 חדרים של 2. משום מה בעל המלון לא שמח כל כך שביקשנו להשתמש באינטרנט.
השכנים שלנו היו זוג צרפתי שלא ידעו מילה באנגלית.
בסוף היום עוד הספקנו לאכול ולאסוף את נוהל סוף יום - אדבין מוציא מפות ומכשיר GPS ומתכנן את המסלול למחר ואדריאן עם גוראן מהנהנים עם הראש.
הדיל הישראלי - שמענו את המושג הזה הרבה כשעשינו הכנות לטיול בארץ. מדובר על לינה בחינם תמורת זה שאוכלים ערב ובוקר במקום. מהיום הזה ועד סוף הטראק כמעט בכל המקומות זה מה שהוצע לנו ע"י בעל הגסטהאוס בלי שהספקנו להוציא מילה. מעניין אם זה כי הוא כבר מכיר את המושג בעצמו או שזה הדיל של כולם...